Cégünk közel 2 éve üzemelteti a Hejőcsabai Római Katolikus Temetőt. Tekintsük át, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatban milyen feladatokat vettünk át az egyháztól.
Az üzemeltető feladata:
a) meghatározza a temetési szolgáltatás, illetőleg a temetőben végzett egyéb vállalkozási tevékenységek ellátásának temetői rendjét;
b) biztosítja az eltemetés (urnaelhelyezés) feltételeit;
c) megállapítja a temetőlátogatók kegyeletgyakorlásának feltételeit, a nyilvántartási időt;
d) biztosítja a ravatalozó, valamint a temető egyéb közcélú létesítményei (infrastruktúra) karbantartását, és működteti azokat;
e) gondoskodik a temetőbe kiszállított elhunytak átvételéről, és biztositja a temető nyitását, zárását;
f) megőrzi a nyilvántartó könyveket;
g) tájékoztatja a temetőlátogatókat;
h) kijelöli a temetési helyeket;
i) elvégzi a temető és létesítményeinek tisztán tartását, az utak karbantartását, síkosság mentesítését és a hó eltakarítást;
j) összegyűjti és elszállítja a hulladékot;
k) gondoskodik a temető rendjének betartásáról és betartatásáról;
l) összehangolja a temetéseket;
Milyen esetekben kell cégünkkel felvenni a kapcsolatot?
– Minden sírköves tevékenységgel kapcsolatban. Hiszen időpontot kell adnunk, hogy mikor végezhetik a munkát (ne zavarják a temetést), emellett ellenőrizni kell, hogy milyen tevékenységet akarnak végezni. Ebben az esetben a sírkövesnek kell az irodánkba fáradni és nem a családnak! A család elég ha telefonon jelzi, hogy melyik sírnál ki fog munkálatok végezni.
– A sírásás és ravatalozói díjak megfizetésével kapcsolatban
– Új sírhely kijelölésével kapcsolatban